קבוצות וסדנאות

סדנה לאבות ובנים בשנת בר מצווה

הבן הצעיר שלך זקוק לחניכה. הוא זקוק לגבר מבוגר ומנוסה שיראה לו מה זה אומר להיות גבר בעולם. איך להשתמש בתבונה ובריסון בכוח שלו, איך לווסת את עצמו בשעת כעס ומשבר, איך לנהוג בנשים ואיך להיות רך, קשוב וביחסים עם האחר.

הוא זקוק לך כאבא שלו שתאמר לו:
אני גאה בך, אני אוהב אותך, אני מעריך אותך, אתה עושה טוב בעולם.
טקסי חניכה וטקסי מעבר מילדות לבגרות קיימים מאז שחר ההיסטוריה. הילד שמבקש להפוך לגבר חושש מהמעבר ומהעול שיוטל עליו. חלק בו רוצה להישאר ילד וחלק בו רוצה להיות מבוגר ואחראי. הקהילה גם רוצה שהילד ייהפך בהדרגה למבוגר וייקח על עצמו עול של אחריות משפחתית וסביבתית.

 

סדנת החניכה מורכבת משלושה מפגשים:
מפגש ראשון – ערב אבות סביב המדורה. השיחה תהיה על גבריות עליהם כנערים, על האבות שהם חוו ועל מה הם היו זקוקים ומה הם רוצים להעניק בחוויה לבנים שלהם.

מפגש שני – אחה"צ נערים. מפגש חוויתי דרך משחק בדרך להבנה מה זאת אחריות ומה זה אומר להפוך ולהיות גבר בעולם. 

מפגש שלישי – מפגש משותף אבות ובנים. אנחנו נפגשים בטבע, אבות ובנים. אני מספר בקצרה מה אנחנו הולכים לעבור יחד בשעות הקרובות ואז יוצאים למסע רגלי מעגלי לאורך כמה קילומטרים ובו פוגשים אתגרים אותם יצטרכו הנערים לעבור בסיוע של האבות. בכל אתגר אבא אחד מספר על אתגר שנתקל בו בחייו ואילו כוחות גייס מתוכו על מנת לעמוד מול אתגר זה. בסיום המסע תחכה למשתתפים מדורה ושולחן אוכל. לאחר הארוחה כל אבא יאמר דברים מהלב לבנו ויענוד לו צמיד.

דילוג לתוכן