שוברי קרח

עשר אצבעות

משחק נהדר להיכרות בקבוצה חדשה. כל המשתתפים במעגל, מרימים עשר אצבעות למעלה. כל משתתף בתורו, שואל שאלות אישיות של כן/לא בתור תשובה; מי שלא יכול לענות כן כתשובה על שאלה, מוריד אצבע אחת. המשתתף שנשאר אחרון עם אצבעות למעלה הוא המנצח. שאלות לדוגמא: האם יש לכם חתול, האם גנבתם פעם משהו מחנות וכו'.

הברות בפעולה

משחק חימום נהדר שגם עוזר להכיר את השמות בקבוצה חדשה. כולם במעגל. המשתתף הראשון אומר את שמו, כאשר הוא מציג מחווה (פעולה גופנית) לכל הברה. לשם רוני יש שתי הברות אז היא עושה משהו כגון: "רו-" (מנפנפת ביד שמאל) "ני-" (טופחת על הבטן ביד ימין). כל המשתתפים חוזרים על כך. אז המשתתף השני מציג את שמו, שוב עם מחווה לכל הברה. הקבוצה חוזרת על תנועותיו ואז על השמות והתנועות הקודמים.

אירוביקה

זה הוא משחק התבוננות כייפי. כל המשתתפים עומדים בשורה. המשתתף הראשון מתחיל ללכת מסביב לחדר במעגל גדול. המשתתף השני מתחיל ללכת בעקבות המשתתף הראשון ומנסה לנוע כמוהו. לאחר כמה סיבובים המשתתף הראשון חוזר לשורה והמשתתף השלישי מתחיל ללכת אחרי ולחכות את המשתתף השני.

הצגה עם צליל ראשון

משחק מצוין להיכרות עם שמות אחד של השני. כולם במעגל. המשתתף הראשון מתחיל את המשחק בהצגת עצמו בכך שהוא עושה מחווה וחוזר על הצליל הראשון של שמו במילה סמוכה. לדוגמא: "אני נמרוד הנהדר" או "אני מיטל המיואשת". המשתתף השני מצביע על הראשון, חוזר על המחווה הגופנית והקולית וחוזר על התהליך עבור עצמו. כל משתתף ממשיך עושה את המחוות של המשתתפים שבאו לפניו.

אותיות הא'-ב'

מחלקים את המשתתפים בקבוצות של 4-5. המנחה קורא בקול של אות מסוימת וכל קבוצה יוצרת את האות בעזרת הגוף של המשתתפים.

תוית פלסטר

משתתף אחד הוא "זה". כאשר מישהו מסומן ע"י "זה" הוא חייב לשים פלסטר (היד שלו) על הנקודה בה סומן. המשחק ממשיך. כאשר למישהו נגמרים הפלסטרים (מסומן שלוש פעמים), הוא מוקפא עד אשר שני משתתפים באים אליו ומתפעלים אותו. שני המשתתפים צריכים לסמן את המשתתף הקפוא באותו הזמן ולספור עד שלוש.

הסתדרות עיוורת בשורה

המשחק הזה הוא כמו "סדר קבוצתי" רק שכעת כולם עם עיניים עצומות והדיבור אסור בזמן שהקבוצה מסתדרת. הקבוצה צריכה להסתדר לפי קריטריונים מסוימים שבוחר המנחה. למשל: גיל, משקל, מידת נעליים, בריאות נפשית, היגיינה אישית, בנות/בני זוג לשעבר, הצבע כחול.

• משחק זה הוא יותר תרגול קבוצתי מאשר "סדר קבוצתי" (שהוא יותר על הסכמה קבוצתית) כך שבסופו של דבר צריך לקחת יותר בקלות את עניין הדברים הטיפשיים כמו להסתדר ע"פ בריאות נפשית.
• תמיד מעניין לראות איזו אסטרטגיה תבחר הקבוצה
• לא ניתן לבחור הסתדרות אלפבתית עם ההמשתתפים אינם מכירים איש את רעהו.

גוף מזחלת

משחק קבוצתי פיזי. המנחה יוצר קבוצות של 4-6 משתתפים. המשתתפים יושבים בשורה כאשר רגלי כל משתתף כרוכות באזור אגן הירכיים של המשתתף היושב מלפניהם. המנחה יסמן בעזרת נייר דבק (או בעזרת חפץ כלשהו) את קו הסיום 3-4 מטרים לפני הקבוצות. לאחר ההזנקה על הקבוצות להשתמש רק בידיהם כדי לגלוש את דרכם לקו הסיום. אם קבוצה מתפרקת, היא חייבת להתחבר בחזרה לפני שתמשיך.

הסתרת גוף

תרגיל מצוין להיכרות, וללמוד לסמוך ולגעת אחד בשני. 5 מתנדבים, 4 מתוכם צריכים להסתיר את הגוף של החמישי, שהם משתמשים רק בגופם. שאר המשתתפים עומדים מסביב לקבוצה ומנסים לראות חלקים מהבגדים, נעליים, עור של המשתתף המסתתר. זה נחמד וכיף לתת למשתתפים לנסות ולאתר חלקים בלתי מוסתרים של המתחבא. לאחר מכן ממשיכים עם משתתפים אחרים ועם אדם פחות בקבוצה המחביאה.

גבשושית גבשוש

משחק נחמד להיכרות בקבוצה חדשה. כל המשתתפים במעגל. המנחה מאפשר למשתתפים לשאול את השמות של מי שעומד מימינם ומשמאלם. לאחר שהשמות ידועים, משתתף אקראי עומד במרכז המעגל וניגש לאחד המשתתפים ואומר את שמו ואז גבושושית, גבשוש, גבשוש, גבשוש. לדוגמא: "אמיר, גבשושית, גבשוש, גבשוש, גבשוש". אמיר צריך לומר במהירות את שמות המשתתפים שעומדים לימינו ולשמאלו לפני שהמשתתף שניגש אליו הספיק לומר גבשושית, גבשוש, גבשוש, גבשוש. וריאציה נוספת: המשתתף שעומד במרכז צועק ."גבשושית, גבשוש, גבשוש, גבשוש" ועל כל המשתתפים למצוא מקום חדש לעמוד בו במעגל.

קליק, בנג, אתה מת

כל המשתתפים יושבים במעגל. רק משתתף אחד יודע איך מתנהל המשחק ומה הוא הסוד; משתתף זה הוא המוביל בהתחלת המשחק. עד שהאחרים תופסים את העניין. האדם הזה מצביע על משתתפים אקראיים במעגל ובכל פעם אומר "קליק" או "בנג". מי שמוביל צריך להראות שמה שהוא עושה נובע מאיזו סדרה חשבונית או הסדר בו אנשים יושבים, הכוונה – שיש חוקיות לעניין. הסוד הוא: זה לא באמת משנה למי מכוונים, מה נאמר, מתי מכוונים עליהם, עם מי מתחילים ועם מי מסיימים. הדבר היחיד שמשנה הוא מי מדבר ראשון אחרי שהקליקים והבנגים מסתיימים. המשתתף המוביל (זה שיודע את הסוד) מכריז "אתה מת" על מי שמדבר ראשון. האדם שמת לא מחוץ למשחק או משהו כזה. זה רק בשביל האפקט. המשחק ממשיך עד ששאר המשתתפים תופסים את הקטע. אם מישהו חושב שהוא עלה על הסוד, המשתתף המוביל נותן לו לעשות את הקליקים ובנגים והם מכריזים מי מת. המוביל יוכל להיווכח אם הם עלו על הסוד של המשחק.
אפשר לשנות את סוד המשחק לחוקיות שונה: מי שמזיז ידיים ראשון, מי שצוחק ראשון וכו'.

יצירת מכשולים

שני משתתפים. אחד רודף אחרי השני. המשתתף שנרדף צריך ליצור בדמיונו ובפנטומימה מכשולים עבור הרודף, והוא צריך להתגבר עליהם.

לחצות את המעגל

כולם יושבים במעגל שמשתתף אחד עומד במרכז. המשתתף במרכז מכריז על משהו שיש לו, משהו שעשה בעבר או שיכול לעשות בעתיד. כל מי שיכול לתת תשובה של כן להכרזה הזאת קם וצריך למצוא מקום ישיבה שונה. המשתתף שלא הצליח למצוא מקום ישיבה יאמר את ההכרזה שלו.

ריקוד העדר

משחק חימום פיזי. הקבוצה יוצרת פירמידה: משתתף אחד הוא הקודקוד, מאחוריו 2 משתתפים ומאחוריהם שלושה משתתפים וכן הלאה. המשתתף הקודקוד מתחיל לנוע בחדר (אולי מוזיקה תעזור כאן). השורה השניה מתחילה לעקוב אחרי הקודקוד ומחכה את תנועותיו. השורה השלישית מחכה את תנועות השורה השניה וכן הלאה. המשתתף הקודקוד יכול לשנות את תנועותיו בכל דרך שיבחר. המשתתף הקודקוד יכול אפילו להסתובב לכיוון השורה השניה. הבלבול יהיה מושלם. אפשרות נוספת יכולה לקרות כאשר הקודקוד יתקל בשורה השלישית ויחכה את תנועותיה.

ברכות

כל המשתתפים מתחילים להסתובב בחדר. המנחה מבקש מהם להתחיל לברך אחד את השני. בתחילה אולי רק בלחיצת יד. המשתתפים לוחצים ידיים וממשיכים הלאה למשתתף הבא שהם פוגשים. לאחר מכן המנחה יבקש להיפגש ולברך בדרכים ספיציפיות יותר. הנה האפשרויות:
• לברך כאילו פגשתם חבר קרוב שלא ראיתם זמן רב.
• תברכו מישהו שאתם לא ממש סומכים עליו.
• תברכו בן/בת זוג לשעבר.
• תברכו מישהו שאתם ממש שונאים.
• מישהו שאתם מאוהבים בו בסתר.
• מישהו שהיה לכם סטוץ חד פעמי איתו.
• מישהו שמכר לכם חפץ שבור/שלא עובד/מקולקל
• מישהו עם ריח רע מהפה.
• תברכו מישהו כאילו אתם קאובוי/חייל/ שר בממשלה וכו'

בית, יצור, שיטפון

המשתתפים יוצרים בית, שבתוכו נמצא משתתף אחד שהוא היצור. כאשר המנחה מכריז "בית", המשתתפים שיוצרים בית משנים את הבית מעל היצור ויוצרים בית חדש. כאשר המנחה מכריז "שיטפון" כל המשתתפים זזים ומציאים פוזיציה חדשה בחלל.

קשר אנושי

המשתתפים עומדים במעגל צפוף, עם ידיהם מושטות למרכז.אז עליהם להחזיק בידי המשתתפים האחרים בצורה אקראית. על הקבוצה לעבוד יחד על מנת לשחרר את עצמם מהתיסבוכת שנוצרה. לעיתים יווצרו מעגלים קטנים יותר.

מלך הלטאות

כולם במעגל וכל משתתף בוחר חיה, תנועה וצליל לאותה החיה שבחר. המשתתף הראשון "שולח" את הפעולה למשתתף אחר בכך שמבצע את התנועה והקול שלו ואח"כ את התנועה והקול של המשתתף האחר. המשתתף שאליו נמסרה הפעולה עושה את התנועה/קול שלו ואז של המשתתף שאליו רוצה למסור. חתול, קוף וכלב הם הנפוצים אך יש לעודד יצירתיות… ככל שמגוחך יותר – טוב יותר! אם מישהו "מפשל" הוא מחוץ לסיבוב והמנצח הוא האחרון שנשאר.

סכין, תינוק, חתול כועס

כל המשתתפים הולכים בחדר. אחד המשתתפים עושה בפנטומימה זריקת סכין, בסגנון נינג'ה, על משתתף אחר. המשתתף הזה תופס את הסכין וזורק אותה על משתתף נוסף. על המשתתף הזורק והתופס חייב להיות קשר עין לפני שהסכין נזרקת: חייב להיות ברור מי אמור לתפוס את הסכין. אחרי שהסבב הזה רץ היטב, יש להוסיף תינוק בפנטומימה, ואותו צריכים לזרוק בזהירות. צריך לתת לתינוק צליל שיהיה שונה מהותית מזה של הסכין. לבסוף יש להוסיף חתול כועס, שוב, בצליל יחודי לו. הרגישו חופשיים להוסיף עוד אלמנטים נזרקים שלכל אחד צלילי יחודי משלו.

אות, מספר, שם

משחק חימום שגם עוזר להכיר את שמות המשתתפים. כולם במעגל גדול. המשתתף הראשון מוסר לבא אחריו את שמו. המשתתף מרים את ידו הימנית ואומר את שמו לשכנו. המשתתף הבא עושה את אותו הדבר וכן הלאה.
לאחר מכן, עשו את אותו הדבר עם אותיות הא'-ב'. המשתתף הראשון מוסר "א" לשכנו עם מחווה עם יד ימין. השכן ממשיך למסור עם "ב" וכן הלאה.
אותו הדבר עם מספרי 1-9 רק הפעם שהתנועה תתבצע עם רגל ימין.
כאשר כולם מתורגלים, אפשר לנסות לשלב בין הסבבבים ביחד. סבב אחד מתחיל ומיד אח"כ יוצא סבב שני ואז שלישי. כמובן שאפשר לגוון ולהעביר דברים נוספים כמו חודשי השנה או דו רה מי פה..

כדור מפסידן

הנה משחק פשוט של העבר-את-הכדור אבל עם שני שינויים: 1. אף אחד לא יכול לתפוס את הכדור. 2.על הקבוצה להיות תומכת ומפרגנת באופן קיצוני לחוסר היכולת של המשתתפים לתפוס את הכדור. הכדור נמסר לאחד המשתתפים (תפוס אורן!) או בדרך אחרת כדי למקד את הפוקוס על התופס. התופס מפספס את הכדור, מחליק אותו בין ידיו, מתבלבל. כל דבר רק שלא יתפוס את הכדור. שאר הקבוצה לא שורקת בוז, אלא מוצאת משהו טוב שהתופס עשה: "ניסיון יפה! אנרגיה טובה!" אפילו ניתן להחמיא לתופס על דברים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.